Penang – ostrov plný street art

Z Cameroon Highlands jsme dojely autobusem do města Butterworth a následně dojely za 1,2 MYR přívozem do Georgetownu. Věděly jsme, že na ostrově najdeme pozůstatky koloniální éry a spoustu street art. Oba předpoklady se zcela naplnily.

Z koloniálních památek nás zaujaly Victoria Tower, malé kostelíky a budovy postavené v evropském stylu. Georgetown je opravdu malé město, ale má určitě hodně, co nabídnout. Když byla Diana na The Pinang Peranakan Maison, který mě osobně nezaujal, tak jsem se jen toulala centrem města a obdivovala malé uličky a street art.

Dostala jsem se také na místní hlavní poštu, kde se evidentně objeví jeden běloch za pár měsíců, takže jsem byla pro všechny pošťáky velká atrakce. Koupila jsem známky do celého světa za 0.5 MYR. Pokud rádi posíláte pohledy z cest, tak budete zírat jako já. Známku v přepočtu za 3 Kč jsem si ještě nikde nekoupila. Z areálu pošty jsem šla rovnou vyzvednout Dianu, která byla z prohlídky nadšená a společně jsme vyrazily najít stánek s henou. Diana si chtěla nechat udělat na ruku tetování henou, tak jsme hledaly nejlepší stánek, kde by ho udělaly. Našly jsme jednu milou Indku, s kterou se Diana domluvila na vzorů a velikosti a šlo se na věc. Za 15 minut bylo hotovo. Paní na nás zkoušela klasický trik na turisty, kdy nám řekla 6 krát větší cenu, než na které jsme se domluvily. Nakonec jsme se dohodly na poloviční ceně.

Večer jsme jely Grabem na noční trhy, které nás upřímně zklamaly. Pevninská Malajsie nás učarovala svými nočními trhy, s kterými se ten na Penangu nemohl srovnávat. Cestou zpátky jsme svezly místním autobusem, který nás dovezl až k našemu ubytování.

Další den ráno jsme se vyjely k chrámu Kek Lok Si, který se tyčí nad městem. Výhled na město nás neuchvátil, ale samotný chrám rozhodně stojí za prohlídku. Samozřejmě k němu nejezdí žádné autobus, takže si musíte vzít taxík/Uber/Grab. Po prohlídce chrámu jsme se vrátily zpátky do města a vydaly se přívozem na pevninu (za cestu zpátky na pevninu se nic neplatí). Naše cesta pokračovala dále na sever.

Tipy:

• Toulejte se uličkami, Georgetown je hlavně o toulání.
  • Pokud chcete jet lanovkou na Penang Hill, překontroluje si zda v daném termínu jezdí.
  • Pokud chcete prozkoumat celý ostrov, budete si muset půjčit skútr nebo auto. Hromadná doprava funguje jen v hlavním městě a přilehlých oblastech.
  • Na Penangu se mluví jiným jazykem než v Malajsii, nedivte se, že si tam dva Malajci nemusí rozumět a budou se bavit anglicky.

Tušíte, kam jsme se z Penangu vydaly?

2 comments on “Penang – ostrov plný street art”

1. Anonymní napsal:

Hezké fotky, ale v článku jsou faktické nepřesnosti – po celém Penangu jezdí autobusy RapidPenang a je tak opravdu snadné (a levné) ostrov prozkoumat jen hromadnou dopravou. Autobusy staví i u Kek Lok Si, takže Grab rozhodně není nutnost 😉

1. Diana Čechová napsal:

Asi jsme se špatně vyjádřily. RapidPenang tam jezdí, to je pravda, taky jsme tím párkrát jely, ale třeba ke Kek Lok Si ten autobus jede asi hodinu a půl, oproti asi 20 min v Grabu 😉