Langkawi – Jak jsme poprvé jely na skútru

Z Georgetown jsme se vydaly na ostrov Langkawi, o který se vždy Malajsie přela s Thajskem. Nyní má určitou autonomii a žije hlavně z duty free obchodů. Nás ovšem nezajímal levný alkohol, cigarety nebo elektronika, ale spíše příroda.

Cesta byla na místní poměry velmi hladká. Z Georgetown jezdí přívoz na pevninu několikrát do hodiny,z přístavu ve městě Butterworth odjíždí návazné autobusy do Kualy Perlis za 19 MYR. Nebyly jsme si jisté,jak snadno najdeme v Kuale Perlis přístav,ale nakonec byl pár metrů od autobusové zastávky. V Malajsii se běžně neudávají adresy zastávek, takže člověk musí doufat, že dojede na nějaké dobré místo a stihne návazné spoje. My jsme doběhly luxusní speedboat, která nás za 17 MYR a 70 minut dovezla do Kuahu. Obě jsme s Dianou poprvé jely tak luxusní lodí, kde jsme si připadaly jako v letadle. Podívaly jsme se na video o bezpečnosti na lodi a vypluly.

Do Kuahu jsme dojely k večeru hladové, a nakonec jsme skončily v McDonald’s. V Čechách do něj skoro vůbec nechodíme,ale na cestách občas oceníme, že v něm lze vždycky platit kartou a nabídka i ceny jsou relativně jasné. Po večeři jsme jen našly nás guest house a šly spát, protože na další den jsme měly plno plánů.

Chtěly jsme si ráno půjčit skútr a projet část ostrova. Na Langkawi zrušili hromadnou dopravu a mimo předražených taxíků tam jezdí jen několik aut Grabu a Uberu. Ráno jsme se probudily s pocitem, že jsme se hezky vyspaly a půjdeme na to. Ano, vyspaly jsme se vážně dobře, jen jsme spaly až do 10:30, protože v pokoji bez oken bez rozsvíceného světla je stejná tma v 4:00 i 10:30.

Nevadí, vyrazíme později. Připravily jsme se a vyrazily do města. Prošly jsme centrum a nikde jsme nenašly otevřenou půjčovnu skútrů. Jsme zvyklé, že v pátek má hodně obchodů v muslimských státech zavřeno, ale nečekaly jsme, že na Langkawi bude zavřené skoro všechno.

Vrátily jsme se zpátky do našeho guest housu, kde nám paní majitelka nabízela půjčení skútru už večer. Odvedla nás do půjčovny svého kamaráda, kde jsme vyndaly pásy, české řidičáky a začaly domlouvat detaily. Možná je dobré říci, že jsme na skútru nikdy neseděly a v Malajsii se řídí na levé straně. Pán z nás byl trochu nervózní, ale vypadl, že nám skútr půjčí. Dianě ukázal, co bylo třeba a nechal ji pár metrů jet. Poté řekl, že je to nový skútr a nechce ho půjčit začátečníkům. Takže jsme si vzaly naše doklady a šly hledat další půjčovnu.

Vydaly jsme se k přístavu, kde jsme konečně našly půjčovnu, kde nám půjčily skútr i helmy za 35 MYR. Navíc mám všechno ukázali a my vyrazily. Jen pro informaci v Malajsii jezdí na skútru děti od 7 let, takže to evidentně není nic těžkého.

Skútr jsme měly půjčený na 24 hodin, takže jsme naše výlety po ostrově rozdělily do dvou dnů. První den jsme jely na sever ostrova,kde je hodně hezkých pláži, jedna je dokonce s černým pískem. Poprvé jsme se vykoupala v Indickém oceánu a k večeru jsme se vracely zpátky do Kuahu. Langkawi má jednu velkou výhodu,je dostatečně malé na to,aby jste potkaly místní noční trh, který se v průběhu celého týdne přesouvá po ostrově, ať jedete odkudkoliv. Informace o trhu lze najít na internetu, každý rok se mění dny a místa. Na ochutnávání místních specialit jsou noční trhy nejlepší. My jsme si koupily košíčky z rýžové mouky plněné fazolemi a ananasem,a pokračovaly do Kuahu .

Další den jsme se vypravily na bůvolí farmu. Jely jsme podle mapy, kterou jsme dostaly v našem guest housu, myslely jsme si, že jedeme dobře, ale najednou jsme před námi viděly letiště, které jsme vůbec neměly míjet. Zjistily jsme, že místní mapy neodpovídají současnému číslování silnic a jejich počtu. Na Langkawi je asi 5 větších městeček a pár turistických atrakcí, takže nás vůbec nenapadlo,že se ztratíme a zajedeme si přes půl ostrova. Zapnuly jsme si navigaci v telefonu a konečně jsme nabraly dobrý směr.

Díky naší zajížďce jsme se nejdříve zastavily na plážích na západním pobřeží, protože najednou byly po cestě. Původně jsme se k nim měly dostat až večer,ale rozhodly jsme se nás itinerář úplně obrátit.Vykoupaly jsme se a jely zase dál. Dalším cílem byly vodopády 7 Wells, které jsou největší a údajně nejkrásnější na ostrově. Zaparkovala jsme dole na parkovišti, zaplatily 1 MYR za parkování a vyrazily k vodopádu. Vyšly jsme přibližně 500 schodů do kopce a uviděly vodopády. Upřímně můžu říci, že nás moc nezaujaly, protože jsme už obě viděly mnohem hezčí a větší vodopády jinde ve světě. Turisté se u vodopádu i koupaly,my jsme si ale plavky nechaly ve skútru, takže jsme si jen udělaly pár fotek a vyrazily dál.

Zlatým hřebem dne měla být bůvolí farma, kam jsme ráno nedojely. Nyní jsme již podle navigace začaly nabírat správný směr do kopců. Dojely jsme k zapadlé farmě, kde jsme byly jako jediné turistiky. Paní pracující na farmě nám za 7 MYR udělala prohlídku. Dozvěděly jsme se hodně zajímavých informací o chovu bůvolů a také jsme je mohly nakrmit. Chtěly jsme ochutnat i výrobky z bůvolího mléka. V malé restauraci u farmy jsme si vybraly toasty s mozzarellou a rajčetem za 8 MYR,čokoládovou a mangovou zmrzlinu za 3 MYR. Všechno nám moc chutnalo, takže návštěvu farmy můžeme doporučit všemi deseti.

Odpoledne jsme se vrátily do Kuahu,vrátily nás skútr a přes malý park jsme se vydaly do našeho guest housu. Park u přístavu určitě nevynechejte,je moc hezký,jen má velmi omezenou otevírací dobu. Další den ráno jsme se rozloučily s Malajsií a vydaly se lodí za 35 MYR do nedalekého Thajska.

Tipy:

• Nevynechejte Buffalo park!
  • Od pátku do neděleje ostrov plný turistů z Thajska a pevninské Malajsie, kteří si na Langkawi jezdí kupovat levný alkohol a další věci z duty free obchodů
  • Prozkoumejte pláže na různých stranách ostrova, každá strana je něčím specifická
  • Letiště je na opačné straně ostrova než hlavní město, raději na Langkawi dojeďte lidí,pokud nechcete platit za drahý taxík do Kuahu.

Ochutnaly jste už někdy výrobky z bůvolího mléka? Chutnaly vám?

2 comments on “Langkawi – Jak jsme poprvé jely na skútru”

1. Jakub napsal:

Ahoj,

mám dotaz ohledně pujceni skútru na Langkawi, je potřeba mít řidičák na skútr? Nebo se to taky neřeší jako jinde v Asii.

Děkuji

1. Diana Čechová napsal:

Ahoj,

promiň za pozdní odpověď, ale snad to pomůže někomu dalšímu 🙂 Řidičák mít musíte, ale stačí na auto (skupina B), a tak jako v ČR automaticky platí na skútr. Nikde to moc neřešili, ale řidičák vidět chtěli, jak to jde bez něj to nevím. Legálně určitě ne 😉