Nejkrásnější chrámy v Lampamgu, Sukthothai a Ayutthaye

Po dnech strávených v přírodě nám začaly chybět chrámy :-), tak jsme se obrátily zpátky do civilizacet. Z Thoengu jsme jely autobusy přes Chiang Rai(63 bht), Chiang Mai (102 bht) do Lampangu (50 bht), což je krásné městečko na konci světa.

Ptáte se, proč tedy do Lampangu jezdí turisti z celého světa? Láká je Wat Prajomklao Rachanusorn. Tyhle pagody na vrcholcích hor jsou nádherné. Sto bahtů za vstup se tady opravdu vyplatí. Jsem si jistá, že se vám budou líbit. My jsme se dlouho kochaly jen samotnými výhledy. Celý komplex je sice postaven na vrcholcích hor, ale vy se nemusíte bát dlouhého výšlapu. Od vstupu vás dovezou autem skoro až k pagodám, vy musíte vyšlápnout jenom nějakých 200 schodů.

Z Lampangu jsme se další den vydaly do Sukhothai, kde přišly na řadu hroudy. Historii máme obě s Dianou rády, ale když nějakému místu  vymyslíme  přezdívku, tak mu prostě  zůstane. V Sukhothai se nachází polorozpadlé chrámy z období středověku, kdy byl Sukhothai hlavním městem Thajska, které jednoduše z dálky vypadají jako hroudy. A je to!

Autobus nám zastavit pár metrů od hlavního vchodu do areálu, zaplatily jsme 100 bht na osobu a vydaly se prozkoumávat historický park. V celém areálu bylo jen pár turistů, což nám přišlo skvělé, protože jsme měly hodně času a prostoru si nerušeně prohlížet pozůstatky chrámu.

Odpoledne jsme pokračovaly do dalšího bývalého hlavního města Ayutthhaya. Cesta tam se neuvěřitelně táhla, nakonec jsme místo 5 hodin jely hodin 8. Byla půlnoc a my jsme se potřebovaly rychle dostat na hotel. Předraženým taxíkem jsme se dostali do města a zjistily, že náš hotel je už zavřený. Vydaly jsme se tedy hledat nový hotel. Vrátily jsme se na hlavní ulici, kde jsme našly velký hotel kousek od hlavního nádraží. Recepční nám nabídl pokoj za 750 bht na noc (9 hodin), což je třikrát vyšší cena než tu běžně platíme. Nechtěly jsme platit tolik, tak jsme se domluvili, že nám zavolá pána, který má hotel v další ulici, kde můžeme přespat za 500 bht.

Ráno jsme si půjčily kola a vydaly se se prozkoumat město. Projezdily celé město, navštívily i západnější místa a celý den jsme si hodně užily. Vstupné na každou hroudu stálo 50 bht, my jsme se šly podívat jen na jednu, protože celou hroudu (tedy chrám) vidíte ze široka daleka, tak jsme nechtěly platit za to, že si ji můžeme prohlédnout z blízka. Cestou zpátky jsme se naivně držely ukazatelů a místo k vlakovému nádraží jsme dojely na dálnici. Otočily jsme se a jely zase zpátky. Za námi samozřejmě už jelo spoustu dalších turistů, protože si mysleli, že víme, kam jedeme. V Thajsku může jet po dálnici i slon, takže zas takový problém to nebyl 🙂

Také tak rádi na cestách objevujete historická místa?

Tipy a triky

V okolí Lampangu žije mnoho včel. Dávejte si na mě pozor.

V okolí Wat Prajomklao Rachanusorn.se mimo jiné natočilo mnoho filmů. My jsme úplnou náhodou viděly krvavý horor z hlavní pagody o několik dní později při cestě autobusem.

V Sukhothai si můžete půjčit kola, ale historický park je natolik malý, že ho pohodlně projděte i pěšky.

Z Ayutthhay do Bangkoku jezdí normální vlaky za 14 bht a pak VIP vlaky za 393 bht. Nebojte se a jeďte běžným vlakem, komfort je srovnatelný s vlaky ČD.

One comment on “Nejkrásnější chrámy v Lampamgu, Sukthothai a Ayutthaye”